Кількість кредитів – 2; загальна кількість годин – 72.
Мета: надати можливість студентам оволодіти системою знань про принципи побудови та зміст системи технічної експлуатації і технічного обслуговування АД і ЕУ.
Завдання: забезпечення оволодіння на сучасному рівні інженерними основами технічної експлуатації та обслуговування АД і ЕУ.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
-
основи безвідмовності АД і ЕУ;
-
експлуатаційну технологічність АД і ЕУ;
-
стратегії технічного обслуговування;
-
механізм формування комплексної програми;
-
основи технології технічного обслуговування силових установок та їх основних вузлів і систем.
уміти:
-
проводити аналіз умов експлуатації конкретних АД і ЕУ;
-
встановлювати ступінь впливу різних відмов та несправностей на працездатність окремих агрегатів систем і авіаційного двигуна в цілому;
-
розробляти регламент технічного обслуговування та здійснювати ефективне його планування і управління;
-
складати технологічні процеси технічного обслуговування АД і ЕУ вузлів та авіаційного двигуна в цілому.
Викладач дисципліни Качан Олексій Якович, професор, доктор технічних наук, завідувач кафедри ТАД.
Опис навчальної дисципліни
Найменування показників |
Галузь знань, спеціальність (напрям підготовки), освітній ступінь |
Характеристика навчальної дисципліни |
---|
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
---|
Кількість кредитів – 2 |
Галузь знань:13. "Механічна інженерія"
Спеціальність (освітня програма, спеціалізація):
134 "Авіаційна та ракетно-космічна техніка"
|
нормативна
(нормативна)
|
Модуль – 1 |
Спеціальність:
Технології виробництва авіаційних двигунів та енергетичних установок
Авіаційні двигуни та енергетичні установки
|
Рік підготовки: |
Змістових модулів – 2 |
4-й |
5-й |
Індивідуальне науково-дослідне завдання: – |
Семестр |
Загальна кількість годин – 72 |
8-й |
10-й |
Лекції |
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 4,
самостійної роботи студента – 4
|
Освітній ступінь: бакалавр
|
24 год |
8 год |
Практичні, семінарські |
– |
– |
Лабораторні |
12 год |
6 год |
Самостійна робота |
36 год |
58 год |
Індивідуальні завдання: – |
Вид контролю: екзамен |
Примітка.
Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної та індивідуальної роботи становить:
для денної форми навчання – 36/36;
для заочної форми навчання – 14/58.
Програма навчальної дисципліни
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. Загальні поняття, показники та стратегії технічної експлуатації і технічного обслуговування АД і ЕУ.
Тема 1. Вступ. Загальні поняття термінів. Технічна експлуатація і технічне обслуговування. Безвідмовність АД. Основні терміни і визначення.
Тема 2. Класифікація відмов. Показники безвідмовності. Моделі безвідмовності. Довговічність і живучість АД. Показники довговічності.
Тема 3. Методи визначення і збільшення ресурсу. Експлуатаційна технологічність ЛА. Фактори експлуатаційної технологічності.
Тема 4. Показники експлуатаційної технологічності. Задавання показників ЕТ у загальних вимогах до ГТД ЛА.
Тема 5. Визначення показників ЕТ. Узагальнені показники. Визначення одиночних показників. Оцінка рівня експлуатаційної технологічності і способи її забезпечення.
Тема 6. Контролепригодність і її оцінка. Категорії контролепригодності ЛА. Показники контролепригодності. Оцінка рівня контролепригодності.
Тема 7. Структура і принципи побудови системи технічної експлуатації. Система технічного обслуговування АД. Види технічного обслуговування (ТО). Класифікація стратегій технічного обслуговування.
Тема 8. Стратегія ТО авіаційної техніки за технічним станом з контролем рівня надійності. Стратегія ТО за технічним станом з контролем параметрів. Кількісна оцінка надійності роботи двигунів.
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2. Програма, експлуатаційна технічна документація, режими ТО, контроль, діагностування і прогнозування ТО силових установок.
Тема 1. Структура програми ТО. Механізм формування комплексної програми ТО.
Тема 2. Експлуатаційна технічна документація (ЕТД) та її структура, види ЕТД. Виробнича-технічна документація.
Тема 3. Організаційна структура і завдання інженерної авіаційної служби (ІАС). Структура авіаційно-технічних баз (АТБ). Режими ТО і їх формування.
Тема 4. Визначення оптимальної періодичності періодичного обслуговування. Організація процесу ТО ЛА. Відмови і несправності силових установок ЛА. Контроль, діагностування і прогнозування ТО силових установок. Технічне обслуговування модульних двигунів.
Методичне забезпечення:
-
Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу «Експлуатація та обслуговування машин» для студентів спеціальностей «Технологія виробництва авіаційних двигунів», «Авіаційні двигуни та енергетичні установки» усіх форм навчання, частина 1/ Укл. Качан О.Я., Каліуш В.І. – Запоріжжя, ЗНТУ, 2013. – 88 с.
-
Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу «Експлуатація та обслуговування машин» для студентів спеціальностей «Технологія виробництва авіаційних двигунів», «Авіаційні двигуни та енергетичні установки» усіх форм навчання, частина 2/ Укл. Качан О.Я., Каліуш В.І. – Запоріжжя, ЗНТУ, 2013. – 130 с.