Добіг свого завершення третій день Всеукраїнського форуму «Дні освітнього лідерства», організований Національним університетом «Запорізька політехніка».
Відкрив роботу третього дня проректор з науково-педагогічної роботи та питань перспектив розвитку НУ «Запорізька політехніка» Руслан Куликовський, який розповів про умови отримання сертифікатів учасниками заходу. Також Руслан Анатолійович представив головну тему лекторію від Запорізької політехніки — «Лідерство як засіб стимулювання зеленої трансформації українських університетів». У доповіді було розглянуто ключові аспекти ролі лідера в сталому розвитку університету; проаналізовано ключові принципи зеленої трансформації закладів вищої освіти та наведено практичні приклади впровадження зелених технологій; подано сучасний стан, виклики та перспективи зеленої трансформації університетів в Україні; показано критерії вимірювання лідерства університетів світу на прикладі розвитку спеціальної системи рейтингу, яка враховує критичні показники сталого розвитку університетів та їх екологічні ініціативи.
Деканом факультету економіки та управління НУ «Запорізька політехніка» Владиславом Корольковим було прочитано лекцію на тему «Управління знаннями в системі інноваційного оновлення», в якій було розкрито одну з рис лідера – вміння використовувати знання для прийняття обґрунтованих рішень. Було наголошено, що лідер повинен вміти не тільки використовувати власні знання, він має управляти поширенням знань та підтримувати таланти, які, базуючись на засвоєних знаннях, формують інноваційні Start-Up проєкти. В умовах розвитку та поширення технологій «Індустрії - 4.0» інноваційні перетворення стають основою подальшого розвитку України, і саме таланти стають генераторами інноваційного оновлення.
Голова студентського самоврядування НУ «Запорізька політехніка »Марія Павленко презентувала сучасні тенденції діяльності органів студентського самоврядування в Україні та Європі, зазначивши переваги та недоліки особливостей систем функціонування студентських організацій у різних країнах, а також висвітлила основні перспективи розвитку студентського руху українських закладів вищої освіти в аспекті освітнього лідерства.
У доповіді начальника відділу проєктної діяльності НУ «Запорізька політехніка» Андрія Карпенка було розкрито сутність та основні риси лідерства в освітній і бізнес-діяльності, обґрунтовано ключову роль університету та бізнес-об'єднання у формуванні підсистеми генерації та комерціалізації знань у післявоєнному відновленні, презентовано лідерську практику розвитку Запорізького кластеру «ІАМ», зроблено важливий акцент на формуванні стратегічного лідерства в регіоні Національним університетом «Запорізька політехніка».
Наталія Лазебна, доцентка Вурцбурзького університету імені Юліуса-Максимільяна (Німеччина), виступила з доповіддю «Інноваційні підходи до викладання англійської мови у закладах вищої освіти України та Німеччини: міжкультурний та дигітальний аспекти». У доповіді було представлено специфіку сучасних практик викладання англійської мови як іноземної у закладах вищої освіти у міжкультурному середовищі. У глобальному контексті медіації знань висвітлено корисні цифрові платформи, матеріали та засоби навчання, англомовні корпуси текстів, чатботи, а також data-driven learning. Було репрезентовано перехід від кількісного до якісного навчального підходу, особистісно орієнтованої взаємодії студента і викладача, ролі «машини» як посередника у процесі викладання англійської мови як іноземної, адже завдяки вдосконаленню цифрових навичок та компетенцій, медіаграмотності та академічному розвитку учасники освітнього процесу перетворюються на компетентних цифрових громадян світу.
Начальниця відділу перспективного розвитку, ліцензування, акредитації та якості освіти НУ «Запорізька політехніка» Олена Скуйбіда виступила з темою «Навчання та викладання на засадах лідерства». Було розглянуто види та аспекти освітнього лідерства, рамкові документи Європейського простору вищої освіти, які закладають засади сучасних підходів до навчання та викладання, особливості навчання та викладання через призму освітнього лідерства, лідерство в діяльності ННП, а також основні якості та уміння викладача-лідера. Також Олена Леонідівна провела воркшоп, на якому учасники обговорювали проблеми та стратегічні напрями діяльності внутрішньої системи забезпечення якості освіти НУ «Запорізька політехніка».
Тренеркою воркшопу «Лідерство та командотворення» стала доцентка НУ «Запорізька політехніка» Наталія Фурманова, яка на практиці показала учасникам методологію розвитку лідерських компетентностей в ігровій формі, поділившись досвідом навчання від Британської Ради.
Майстер-клас «Спічрайтинг як мистецтво комунікативного впливу: сучасні вимоги до публічного виступу освітнього лідера» провела доцентка НУ «Запорізька політехніка» Ірина Тонкіх. Розглядались особливості діяльності освітнього лідера, технологія сторітелінгу як складова риторичної компетентності лідера, прийоми привертання уваги, інтерактивні засоби активізації аудиторії, невербальна поведінка спікера та типові помилки публічних виступів.
Наприкінці голова оргкомітету та керівник Всеукраїнського форуму «Дні освітнього лідерства» — ректор НУ «Запорізька політехніка» Віктор Грешта подякував спікерам та учасників за роботу та високий рівень підготовки.
Форум було проведено за підтримки Міністерства освіти і науки України, Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, Національного агентства кваліфікацій, Інституту вищої освіти та Інституту цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України, ГС «Прогресильні», ГС «Українська асоціація освіти дорослих», Education USA в Україні, а також під егідою Європейського року навичок.