Мета викладання дисципліни
"Системи та мережі радіо- та телевізійного мовлення" – дисципліна, яка дозволяє навчити студентів системному мисленню за проектування телерадіомовних систем та мереж. Дисципліна викладається на третьому курсі за підготовки фахівців за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти.
Мета викладання дисципліни полягає у формуванні у фахівця зважених підходів до вибору алгоритмів формування та обробки сигналів, способу побудови радіоприймального й передавального пристроїв, технічних розв’язків щодо забезпечення завадозахищеності, необхідної дальності дії та надійності телерадіомовних систем та мереж.
Задачі вивчення дисципліни
Задачами дисципліни є:
-
вивчення принципів роботи та побудови телерадіомовних систем та мереж, можливих алгоритмів обробки радіосигналів у них;
-
формування навичок щодо вибору компромісних технічних розв’язків за проектування підсистем для виконання вимог технічного завдання на телерадіомовну систем систему в цілому у межах критерію "ефективність-вартість";
-
освоєння методик розрахунків параметрів та характеристик основних підсистем телерадіомовних мереж з урахуванням системних обмежень, зокрема антенної системи, чутливості приймального пристрою, потужності передавача тощо з метою забезпечення зони покриття.
У підсумку вивчення навчальної дисципліни, студент мусить отримати:
загальні компетентності:
– здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК-1);
– здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК-2);
– здатність планувати та управляти часом (ЗК-3);
– знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності (ЗК-4);
– здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово (ЗК-5);
– здатність працювати в команді (ЗК-6);
– здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК-7);
– вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми (ЗК-8);
– навички здійснення безпечної діяльності(ЗК-9);
– прагнення до збереження навколишнього середовища (ЗК-10);
фахові компетентності:
– здатність використовувати базові методи, способи та засоби отримання, передавання, обробки та зберігання інформації (ПК-3);
– здатність вирішувати стандартні завдання професійної діяльності на основі інформаційної та бібліографічної культури із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій і з урахуванням основних вимог інформаційної безпеки (ПК-2);
– здатність використовувати нормативну та правову документацію, що стосується інформаційно-телекомунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем (закони України, технічні регламенти, міжнародні та національні стандарти, рекомендації Міжнародного союзу електрозв'язку і т.п.) для вирішення професійних завдань (ПК-5);
– готовність до контролю дотримання та забезпечення екологічної безпеки (ПК-7);
– готовність сприяти впровадженню перспективних технологій і стандартів (ПК-8);
– здатність здійснювати монтаж, налагодження, налаштовування, регулювання, дослідну перевірку працездатності, випробування та здачу в експлуатацію споруд, засобів і устаткування телекомунікацій та радіотехніки (ПК-10);
– здатність складати нормативну документацію (інструкції) з експлуатаційно-технічного обслуговування інформаційно-телекомунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем, а також за програмами випробувань (ПК-11);
– готовність до вивчення науково-технічної інформації, вітчизняного і закордонного досвіду з тематики інвестиційного (або іншого) проекту засобів телекомунікацій та радіотехніки (ПК-14);
– здатність проводити розрахунки у процесі проектування споруд і засобів інформаційно-телекомунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем, відповідно до технічного завдання з використанням як стандартних, так і самостійно створених методів, прийомів і програмних засобів автоматизації проектування (ПК-15).
Очікувані програмні результати навчання:
– аналізувати, аргументувати, приймати рішення при розв’язанні спеці-алізованих задач та практичних проблем телекомунікацій та радіотехніки, які характеризуються комплексністю та неповною визначеністю умов (РН-1);
– застосовувати результати особистого пошуку та аналізу інформації для розв’язання якісних і кількісних задач подібного характеру в інформаційно-комунікаційних мережах, телекомунікаційних і радіотехнічних системах (РН-2);
– визначати та застосовувати у професійній діяльності методики випробувань інформаційно-телекомунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем на відповідність вимогам вітчизняних та міжнародних нормативних документів (РН-3);
– пояснювати результати, отримані в результаті проведення вимірювань, в термінах їх значущості та пов’язувати їх з відповідною теорією (РН-4);
– навички оцінювання, інтерпретації та синтезу інформації і даних (РН-5);
– адаптуватись в умовах зміни технологій інформаційно-комунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем (РН-6);
– грамотно застосовувати термінологію галузі телекомунікацій та радіотехніки (РН-7);
– описувати принципи та процедури, що використовуються в телекомунікаційних системах, інформаційно-телекомунікаційних мережах та радіотехніці (РН-8);
– застосування фундаментальних і прикладних наук для аналізу та розробки процесів, що відбуваються в телекомунікаційних та радіотехнічних системах (РН-13);
– застосування розуміння основних властивостей компонентної бази для забезпечення якості та надійності функціонування телекомунікаційних, радіотехнічних систем і пристроїв (РН-14);
– знаходити, оцінювати і використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для розв’язання професійних завдань, включаючи відтворення інформації через електронний пошук (РН-18);
– орієнтуватися у характеристиках та особливостях методів модуляції та кодування сигналів в телекомунікаційних системах та мережах зв’язку та вміти застосовувати відповідні пристрої, що їх використовують, для забезпечення сумісності та заданої якості обміну інформацією (РН-В).
Викладач дисципліни:
Чорнобородов Михайло Петрович, доцент кафедри «Радіотехніка та телекомунікації», к.т.н., доц.
Опис навчальної дисципліни
Найменування показників
|
Галузь знань, спеціальність, освітній ступінь
|
Характеристика навчальної дисципліни
|
денна форма навчання
|
заочна форма навчання
|
Кількість кредитів – 4
|
Галузь знань
17 Електроніка та телекомунікації
|
вибіркова
|
Модулів – 1
|
Спеціальність, освітня програма
172 Телекомунікації та радіотехніка
ОП "Інформаційні мережі зв’язку"
|
Рік підготовки:
|
Змістових модулів – 2
|
4-й
|
4-й
|
Індивідуальне науково-дослідне завдання: __________
|
Семестр
|
Загальна кількість годин – 120
|
8-й
|
8-й
|
Лекції
|
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 6
самостійної роботи студента – 11
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень:
Перший (бакалаврський)
|
28 год.
|
6 год.
|
Практичні, семінарські
|
0 год.
|
0 год.
|
Лабораторні
|
14 год.
|
2 год.
|
Самостійна робота
|
78 год.
|
112 год.
|
Індивідуальні завдання:
|
Вид контролю: іспит
|