Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета: формування у студентів теоретичних знать та практичних навичок у галузі управління рекламною діяльністю.
Завдання: вивчення методів і механізмів управління рекламною діяльністю підприємства в умовах ринкової економіки, формування навичок оцінювання ефективності рекламної діяльності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
- особливості і характеристики рекламного ринку;
- методи маркетингових досліджень у рекламі;
- психологічні засади впливу реклами на споживача;
- напрямки організації рекламної діяльності учасників рекламного бізнесу;
- особливості планування та організації рекламної кампанії;
- творчі стратегії розроблення рекламних звернень;
- процес медіа планування;
- методи оцінювання ефективності рекламної кампанії.
вміти:
- визначати потребу в рекламуванні товару, послуги чи ідеї, укладати контракти на проведення рекламного дослідження та рекламної кампанії;
- розробляти стратегічних план рекламної діяльності;
- організовувати рекламну діяльність підприємства, координувати її з партнерами, рекламними агентствами, засобами масової інформації;
- ефективно реалізовувати рекламні послуги;
- вивчати ефективність проведення рекламної кампанії, розробляти рекомендації до її вдосконалення.
Розробник: Павлішина Н.М., ст. викладач кафедри маркетингу, к.е.н.
Опис навчальної дисципліни
Найменування показників
|
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень
|
Характеристика навчальної дисципліни
|
денна форма навчання
|
заочна форма навчання
|
Кількість кредитів – 4
|
Галузь знань
0305 Економіка та підприємництво
(шифр і назва)
|
нормативна
|
Напрям підготовки
6.030507 Маркетинг
|
Модулів – 2
|
Спеціальність (професійне
спрямування):
7.03050701 Маркетинг
|
Рік підготовки:
|
Змістових модулів – 2
|
5-й
|
5-й
|
Індивідуальне науково-дослідне завдання Розрахунково-графічне завдання
(назва)
|
Семестр
|
Загальна кількість годин – 120 год.
|
9-й
|
9-й
|
Лекції
|
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 3
самостійної роботи студента – 6,2
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень: спеціаліст
магістр
|
26 год.
|
26 год.
|
Практичні
|
6 год.
|
1 год.
|
Семінарські
|
6 год.
|
1 год.
|
Лабораторні
|
-
|
-
|
Самостійна робота
|
80 год.
|
112 год.
|
Індивідуальні завдання: РГЗ
|
Консультація з РГЗ
|
2 год.
|
-
|
Вид контролю: іспит
|
|
|
|
|
|
Примітка.
Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:
для денної форми навчання – 33,3% до 66,7%.
для заочної форми навчання – 6,7% до 93,3%.
Програма навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1. Сутність рекламного менеджменту та особливості функціонування рекламного ринку.
Тема 1. Сутність і сфера рекламного менеджменту.
- Поняття реклами.
- Рекламна комунікаційна система. Основні суб’єкти і об’єкти рекламного ринку.
- Мета та функції реклами.
- Правове забезпечення рекламної діяльності.
Тема 2. Класифікація реклами.
- Класифікація реклами.
- Класифікація споживачів (покупців).
- Вплив реклами на суспільство.
Тема 3. Психологічні основи рекламного менеджменту.
- Психологія реклами.
- Процес сприйняття реклами.
- Чуттєва реакція на рекламу.
- Моделі психологічного впливу реклами.
- Рівні психологічного спливу реклами.
Тема 4. Рекламне дослідження ринку.
- Сутність та принципи рекламного дослідження ринку.
- Етапи рекламного дослідження ринку.
- Прийняття рішень у сфері реклами.
Тема 5. Організація та структура рекламного процесу.
- Поняття та сутність рекламного процесу.
- Складові рекламного процесу.
- Місто рекламодавця в рекламному процесі.
Тема 6. Координація діяльності суб’єктів рекламного бізнесу.
- Рекламні агентства та їх функції.
- Функціональна схема роботи рекламного агентства.
- Вартість роботи рекламного агентства.
- Проблеми організації рекламної діяльності рекламодавця
- Передумови створення рекламної служби рекламодавця.
- Роль рекламної служби в організації рекламної діяльності компанії.
- Організаційна структура рекламної діяльності.
- Формування системи рекламного забезпечення на підприємстві.
Змістовий модуль 2. Розробка рекламних звернень та оцінка ефективної рекламної діяльності підприємства.
Тема 7. Позиціонування і визначення цілей реклами.
- Визначення цілей реклами.
- Конкретизація цілей рекламної комунікації підприємства.
- Позиціонування – основа рекламної діяльності.
- Розробка стратегії позиціонування.
Тема 8. Планування рекламних кампаній.
- Поняття і класифікація рекламних кампаній.
- Етапи планування і проведення рекламних кампаній.
Тема 9. Управління розробленням рекламної ідеї
- Поняття та сутність рекламної ідеї.
- Розробка рекламного продукту.
- Створення рекламного звернення.
- Шляхи творчого рішення рекламного завдання.
- Особливості створення рекламних продуктів в залежності від каналу розповсюдження реклами.
- Виробництво рекламного продукту.
Тема 10. Медіа планування.
- Поняття та основні показники медіа планування.
- Медіа канал. Основні характеристики та критерії вибору.
- Розробка плану використання ЗМІ.
- Розробка графіків показу реклами в ЗМІ: фактори та принципи.
Тема 11. Управління корпоративною репутацією.
- Сутність понять «корпоративна репутація» та «імідж»
- Формування корпоративної репутації.
- Технології управління корпоративною репутацією.
Тема 12. Розробка бюджету.
- Розробка рекламного бюджету.
- Методи підрахунку рекламного бюджету.
Тема 13. Оцінювання ефективності рекламної діяльності підприємства.
- Оцінка ефективності рекламної кампанії.
- Комунікативна ефективність реклами.
- Економічна ефективність реклами.
- Контроль результатів рекламної кампанії.
Розподіл балів, які отримують студенти
Рівень знань студентів оцінюється за 100-бальною шкалою.
Під час контролю враховуючи наступні види робіт:
- активність роботи студента на практичному занятті оцінюється до 5 балів (всього 6 практичних та семінарських заняття по 5 бали = 30 бали);
- захист домашнього завдання студента оцінюється до 30 балів;
- аудиторна контрольна робота – до 40 балів. (проводиться у першому модулі)
- розрахунково-графічне завдання – до 40 балів (проводиться у другому модулі).
Підсумковий контроль визначається як середня двох контролів за перший та другий змістовні модулі.
Розподіл балів, які отримують студенти при поточному оцінюванні знань (іспит)
Поточне тестування та самостійна робота
|
Сума
|
Змістовий модуль №1
|
Змістовий модуль № 2
|
Т 1
|
Т 2
|
Т 3
|
Т 4
|
Т 5
|
Т 6
|
Т 7
|
Т 8
|
Т 9
|
Т 10
|
Т 11
|
Т 12
|
Т 13
|
100
|
20
|
20
|
15
|
15
|
15
|
15
|
15
|
15
|
15
|
15
|
15
|
15
|
10
|
Т 1, Т 2, ..., Т 13 – теми змістових модулів.
Рекомендована література
Базова
1. Антипов К.В. Основы рекламы: Учебник / К.В.Антипов – М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и Ко», 2009. – 328 с.
2. Бернадская Ю.С. Основы рекламы : Учебник / Ю.С. Бернадская, С.С. Марочкина, Л.Ф.Смотрова. Под ред. Л.М. Дмитриевой. – М.: Наука, 2005. – 281 с. – ISBN 5-02-033965-2 (в пер.).
3. Закон України «Про рекламу» № 270/96-ВР від 3 липня 1996 р. ). [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80
4. Лук’янець Т.І. Рекламний менеджмент: Навч. посібник. / Т.І. Лук’янець. – К.: КНЕУ, 2003. — 440 с.
5. Мудров А.Н. Основы рекламы : учебник / А.Н. Мудров. – М. : Магистр, 2008. – 397 с.
Допоміжна
1. Батра Р. Рекламный менеджмент / Р. Батра, Дж. Майерс, Д. Ааакер. – М.; СПб.; К.; Издательский дом «Вильямс», 2004. – 784 с.
2. Бороноева Т.А. Современный рекламный менеджмент / Т.А. Бороноева. – М.: АспектПресс, 2002. – 144 с.
3. Гусаров Ю.В. Менеджмент рекламы: Учеб. Пособие / Ю.В. Гусаров – М.: ЗАО «Издательство «Экономика», 2007. – 527с.
4. Джефкінс Ф. Реклама: Практ. посіб. / Доповнення і редакція Д. Ядіна. – К.: Знання, 2008. – 471 с.
5. Зелепукина Н.А. Разработка и технологии производства рекламного продукта: учебное пособие: ч.1 / Н.А. Зелепукина, А.В. Прохоров, М.В. Новикова – Тамбов: Издательский дом ТГУ им. Г.Р.Державина, 2009. – 116 с.
5. Хапенков В.Н. Организация рекламной деятельности: Учеб. пособие для нач. проф. образования / В.Н. Хапенков, О.В. Сагинова, Д.В. Федюнин. – М.: Издательский Центр «Академия», 2005. – 240 с.