Ви є тут

Головна

Мета та завдання навчальної дисципліни

 Мета: формування у студентів теоретичних знать та практичних навичок у галузі управління рекламною діяльністю.

Завдання: вивчення методів і механізмів управління рекламною діяльністю підприємства в умовах ринкової економіки, формування навичок оцінювання ефективності рекламної діяльності.

 У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

 знати:

- особливості і характеристики рекламного ринку;

- методи маркетингових досліджень у рекламі;

- психологічні засади впливу реклами на споживача;

- напрямки організації рекламної діяльності учасників рекламного бізнесу;

- особливості планування та організації рекламної кампанії;

- творчі стратегії розроблення рекламних звернень;

- процес медіа планування;

- методи оцінювання ефективності рекламної кампанії.

 

вміти:

- визначати потребу в рекламуванні товару, послуги чи ідеї, укладати контракти на проведення рекламного дослідження та рекламної кампанії;

- розробляти стратегічних план рекламної діяльності;

- організовувати рекламну діяльність підприємства, координувати її з партнерами, рекламними агентствами, засобами масової інформації;

- ефективно реалізовувати рекламні послуги;

- вивчати ефективність проведення рекламної кампанії, розробляти рекомендації до її вдосконалення.

 

Розробник: Павлішина Н.М., ст. викладач кафедри маркетингу, к.е.н.

 

Опис навчальної дисципліни

 

Найменування показників

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

заочна форма навчання

Кількість кредитів  – 4

Галузь знань

0305 Економіка та підприємництво

(шифр і назва)

 

 

нормативна

 

 

Напрям підготовки

6.030507 Маркетинг

Модулів – 2

Спеціальність (професійне

спрямування):

7.03050701 Маркетинг

Рік підготовки:

Змістових модулів – 2

5-й

5-й

Індивідуальне науково-дослідне завдання Розрахунково-графічне завдання

                    (назва)

Семестр

Загальна кількість годин –  120 год.

9-й

9-й

Лекції

Тижневих годин для денної форми навчання:

аудиторних – 3

самостійної роботи студента – 6,2

Освітньо-кваліфікаційний рівень: спеціаліст

магістр

 

26 год.

26 год.

Практичні

6 год.

1 год.

Семінарські

6 год.

1 год.

Лабораторні

 -

-

Самостійна робота

80 год.

112 год.

Індивідуальні завдання:   РГЗ

Консультація з РГЗ

2 год.

-

Вид контролю: іспит

         

 

Примітка.

Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:

для денної форми навчання – 33,3% до 66,7%.

для заочної форми навчання – 6,7% до 93,3%.

 

 

Програма навчальної дисципліни

 

Змістовий модуль 1. Сутність рекламного менеджменту та особливості функціонування рекламного ринку.

 

Тема 1. Сутність і сфера рекламного менеджменту.

- Поняття реклами.

- Рекламна комунікаційна система. Основні суб’єкти і об’єкти рекламного ринку.

- Мета та функції реклами.

- Правове забезпечення рекламної діяльності.

 

Тема 2. Класифікація реклами.

- Класифікація реклами.

- Класифікація споживачів (покупців).

- Вплив реклами на суспільство.

 

Тема 3. Психологічні основи рекламного менеджменту.

- Психологія реклами.

- Процес сприйняття реклами.

- Чуттєва реакція на рекламу.

- Моделі психологічного впливу реклами.

- Рівні психологічного спливу реклами.

 

Тема 4. Рекламне дослідження ринку.

- Сутність та принципи рекламного дослідження ринку.

- Етапи рекламного дослідження ринку.

- Прийняття рішень у сфері реклами.

 

Тема 5. Організація та структура рекламного процесу.

- Поняття та сутність рекламного процесу.

- Складові рекламного процесу.

- Місто рекламодавця в рекламному процесі.

 

Тема 6. Координація діяльності суб’єктів рекламного бізнесу.

- Рекламні агентства та їх функції.

- Функціональна схема роботи рекламного агентства.

- Вартість роботи рекламного агентства.

- Проблеми організації рекламної діяльності рекламодавця

- Передумови створення рекламної служби рекламодавця.

- Роль рекламної служби в організації рекламної діяльності компанії.

- Організаційна структура рекламної діяльності.

- Формування системи рекламного забезпечення на підприємстві.

 

 

Змістовий модуль 2. Розробка рекламних звернень та оцінка ефективної рекламної діяльності підприємства.

 

 

Тема 7. Позиціонування і визначення цілей реклами.

- Визначення цілей реклами.

- Конкретизація цілей рекламної комунікації підприємства.

- Позиціонування – основа рекламної діяльності.

- Розробка стратегії позиціонування.

 

Тема 8. Планування рекламних кампаній.

- Поняття і класифікація рекламних кампаній.

- Етапи планування і проведення рекламних кампаній.

 

Тема 9. Управління розробленням рекламної ідеї

- Поняття та сутність рекламної ідеї.

- Розробка рекламного продукту.

- Створення рекламного звернення.

- Шляхи творчого рішення рекламного завдання.

- Особливості створення рекламних продуктів в залежності від каналу розповсюдження реклами.

- Виробництво рекламного продукту.

 

 

Тема 10. Медіа планування.

- Поняття та основні показники медіа планування.

- Медіа канал. Основні характеристики та критерії вибору.

- Розробка плану використання ЗМІ.

- Розробка графіків показу реклами в ЗМІ: фактори та принципи.

 

Тема 11. Управління корпоративною репутацією.

- Сутність понять «корпоративна репутація» та «імідж»

- Формування корпоративної репутації.

- Технології управління корпоративною репутацією.

 

Тема 12. Розробка бюджету.

- Розробка рекламного бюджету.

- Методи підрахунку рекламного бюджету.

 

Тема 13. Оцінювання ефективності рекламної діяльності підприємства.

- Оцінка ефективності рекламної кампанії.

- Комунікативна ефективність реклами.

- Економічна ефективність реклами.

- Контроль результатів рекламної кампанії.

 

 

Розподіл балів, які отримують студенти

 

Рівень знань студентів оцінюється за 100-бальною шкалою.

Під час контролю враховуючи наступні види робіт:

-     активність роботи студента на практичному занятті оцінюється до 5 балів (всього 6 практичних та семінарських заняття по 5 бали = 30 бали);

-     захист домашнього завдання студента оцінюється до 30 балів;

-     аудиторна контрольна робота – до 40 балів. (проводиться у першому модулі)

-     розрахунково-графічне завдання – до 40 балів (проводиться у другому модулі).

 

Підсумковий контроль визначається як середня двох контролів за перший та другий змістовні модулі.

 

 

Розподіл балів, які отримують студенти при поточному оцінюванні знань (іспит)

Поточне тестування та самостійна робота

Сума

Змістовий модуль №1

Змістовий модуль № 2

Т 1

Т 2

Т 3

Т 4

Т 5

Т 6

Т 7

Т 8

Т 9

Т 10

Т 11

Т 12

Т 13

100

20

20

15

15

15

15

15

15

15

15

15

15

10

Т 1, Т 2, ..., Т 13 – теми змістових модулів.

 

 

Рекомендована література

Базова

1. Антипов К.В. Основы рекламы: Учебник / К.В.Антипов – М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и Ко», 2009. – 328 с.

2. Бернадская Ю.С. Основы рекламы : Учебник / Ю.С. Бернадская, С.С. Марочкина, Л.Ф.Смотрова. Под ред. Л.М. Дмитриевой. – М.: Наука, 2005. – 281 с. – ISBN 5-02-033965-2 (в пер.).

3. Закон України «Про рекламу» № 270/96-ВР від 3 липня 1996 р. ). [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80

4. Лук’янець Т.І. Рекламний менеджмент: Навч. посібник. / Т.І. Лук’янець. – К.: КНЕУ, 2003. — 440 с.

5. Мудров А.Н. Основы рекламы : учебник / А.Н. Мудров. – М. : Магистр, 2008. – 397 с.

 

Допоміжна

1. Батра Р. Рекламный менеджмент / Р. Батра, Дж. Майерс, Д. Ааакер. – М.; СПб.; К.; Издательский дом «Вильямс», 2004. – 784 с.

2. Бороноева Т.А. Современный рекламный менеджмент / Т.А. Бороноева. – М.: АспектПресс, 2002. – 144 с.

3. Гусаров Ю.В. Менеджмент рекламы: Учеб. Пособие / Ю.В. Гусаров  М.: ЗАО «Издательство «Экономика», 2007. – 527с.

4. Джефкінс Ф. Реклама: Практ. посіб. / Доповнення і редакція Д. Ядіна. – К.: Знання, 2008. – 471 с.

5. Зелепукина Н.А. Разработка и технологии производства рекламного продукта: учебное пособие: ч.1 / Н.А. Зелепукина, А.В. Прохоров, М.В. Новикова – Тамбов: Издательский дом ТГУ им. Г.Р.Державина, 2009. – 116 с.

5. Хапенков В.Н. Организация рекламной деятельности: Учеб. пособие для нач. проф. образования / В.Н. Хапенков, О.В. Сагинова, Д.В. Федюнин. М.: Издательский Центр «Академия», 2005.240 с.