Метою викладання дисципліни є здобування знань по принципам роботи і будови, по фізичній суті явищ, що відбуваються в електричних апаратах низької напруги, і бути готовим до творчого використання здобутих знань на практиці. формування у студентів знань, навиків та умінь, що дозволять їм здійснювати проектування, виробництво та експлуатацію електричних апаратів та використовувати їх для створення більш сучасних та досконалих електротехнічних засобів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
- класифікацію, типи конструкції та основні вимоги до контактних та магнітних систем реле постійного та змінного струму, а також рекомендації по вибору і проектуванню таких систем реле: електромеханічних, індукційних, магнітоелектричних, поляризованих, теплових, електростатичних і резонансних;
- основні поняття, класифікацію і конструктивні особливості, способи керування і використання герметизованих магнітокерованих контактів;
- класифікацію і основні вимоги до датчиків і перетворювачів, принцип роботи, елементи розрахунків, проектування та основні характеристики реостатних, потенціометричних, індуктивних, індукційних, ємнісних і магнітоупругих;
- класифікацію, елементи розрахунку і проектування електромагнітних муфт, принципи роботи і основні характеристики фрикціонних, сковзання, порошкових, гістерезисних та інші;
- принцип роботи, основні характеристики, елементи розрахунку і проектування електромагнітних і магнітних підвісів;
- математичні співвідношення для розрахунків параметрів окремих елементів і вузлів електромеханічних апаратів автоматики;
- вибір апаратів автоматики по параметрам кола;
- роль електромеханічних апаратів автоматики у народному господарстві.
Вміти
- здійснювати дослідження та розрахунки основних елементів електричних апаратів;
- здійснювати грамотний і обґрунтований вибір електричних апаратів для електричних систем та їх експлуатацію;
- здійснювати настроювання електричних апаратів, встановлення та регулювання їх уставок
- розпізнавати, аналізувати і описувати конкретні апарати на функціональному, конструктивному та структурному рівнях, визначати принцип дії, перелік вимог та критеріїв оцінки;
- формулювати послідовність дій своєї діяльності. націлену на отримання кінцевого результату з урахуванням обмежень у часі, інформації, рівні особистої кваліфікації та інших ресурсах;
- складати моделі об'єкту дослідження (фізичні, аналітичні, графічні тощо) і працювати з ними:
- формулювати, оцінювати та захищати отримані результати, тобто мати впевненість особисту точку зору.
- складати звіти за результатами роботи;
- вміти ефективно працювати з людьми. задавати питання та спілкуватися:
- бути об'єктивним мати почуття відповідальності, творчого незадоволення та відсутності обмеженості поглядів.
викладач дисципліни: Снігірьов Володимир Максимович, к.т.н., доцент кафедри Електричних та електронних апаратів
Найменування показників
|
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень
|
Характеристика навчальної дисципліни
|
денна форма навчання
|
заочна форма навчання
|
Кількість кредитів – 4
|
Галузь знань
0507 ”Електротехніка
та електромеханіка”
(шифр і назва)
|
Нормативна
(за вибором)
|
Напрям підготовки
050702 «Електромеханіка»
(шифр і назва)
|
Модулів – 2
|
Спеціальність (професійне спрямування):
8.05070201«Електричні машини та апарати»
|
Рік підготовки:
|
Змістових модулів – 2
|
3-й
|
3-й
|
Індивідуальне науково-дослідне завдання:
Розрахункове
графічне завдання
(назва)
|
Семестр
|
6-й
|
6-й
|
Загальна кількість годин - 144
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр
|
Лекції
|
|
Тижневих годин для: денної форми навчання:
аудиторних – 64
самостійної роботи студента – 80
заочної форми навчання:
аудиторних – 16
самостійної роботи студента - 128
|
32 год.
|
8 год.
|
Практичні, семінарські
|
-
|
-
|
Лабораторні
|
32 год.
|
8 год.
|
Самостійна робота
|
80 год.
|
128 год.
|
Індивідуальні завдання: -
|
Вид контролю:
письмовий екзамен
|
Розподіл балів, які отримують студенти
Поточне тестування та самостійна робота
|
Підсумковий тест (екзамен)
|
Сума
|
Змістовий
модуль 1
|
Змістовий
модуль 2
|
Змістовий
модуль 3
|
Змістовий
модуль 4
|
Т1
|
Т2
|
Т3
|
Т4
|
Т5
|
Т6
|
Т7
|
Т8
|
Т9
|
Т10
|
Т11
|
Т12
|
Т13
|
Т14
|
Т15
|
Т16
|
екзамен
|
100
|
5
|
5
|
8
|
5
|
5
|
8
|
8
|
5
|
8
|
8
|
5
|
5
|
5
|
10
|
5
|
5
|