Метою викладання навчальної дисципліни «Основи і фундаменти» є надання студентам теоретичних знань, що дозволяють їм самостійно, на основі правильної оцінки інженерно-геологічних умов будівельної площадки визначати вибір типу основи та оптимального варіанту фундаменту, застосовувати прогресивні методи розрахунку і проектування основ і фундаментів, удосконалювати методи їх улаштування.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи і фундаменти» є:
- здобуття теоретичних знань що до виду фундаментів глибокого закладання;
- здобуття теоретичних знань з питання особливостей роботи і загальних положень розрахунку фундаментів глибокого закладання;
- здобуття теоретичних знань що до конструкції паль і пальових фундаментів;
- оволодіння навичками аналізувати роботу одиночної палі в грунті та визначати її несучу здатність;
- оволодіння навичками розрахунку і конструювання ростверків;
- оволодіння навичками дослідження особливостей проектування основ і фундаментів в складних інженерно-геологічних умовах;
- оволодіння навичками розрахунку і конструювання основ і фундаментів в умовах динамічної дії.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
- види фундаментів, в тому числі і глибокого закладання;
- основні критерії при виборі глибини закладання фундаментів;
- основні положення при визначенні основних розмірів фундаментів;
- особливості проектування основ і фундаментів в складних інженерно-геологічних умовах;
- особливості розрахунку і конструювання основ і фундаментів в умовах динамічної дії.
вміти:
- обирати типи та глибину закладання фундаментів;
- визначати основні розміри фундаментів за результатами оцінки деформацій та несучої здатності основи в різноманітних інженерно-геологічних умовах;
- оцінювати природний стан піщаних і глинистих грунтів;
- використовувати в розрахунках елементи автоматизованого проектування;
- аналізувати роботу одиночної палі в грунті та визначати її несучу здатність;
- виконувати роботи з проектування основ і фундаментів в складних інженерно-геологічних умовах;
- виконувати розрахунки і конструювання основ і фундаментів в умовах динамічної дії.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 135 години / 4,5 кредитів ECTS.
Форма підсумкового контролю успішності навчання – екзамен.
Засоби діагностики успішності навчання – ДКР, рубіжні тестові контролі.
Викладач – доцент, к.т.н. Щербина Л. В.