Метою викладання навчальної дисципліни «Фізика» є вивчення всіх основних форм руху матерії, формування в студентів уявлення про фізику як науку, яка має експериментальну основу, ознайомлення з роллю фізичної науки у розвитку науково-технічного прогресу. Поряд з цим в курсі фізики необхідно приділяти належну увагу вивченню фізичних процесів, засвоєнню фізичних понять, законів, принципів, формуванню в студентів екологічних знань, виховуванню в них наукового світогляду, уміння бачити природничо-науковий зміст проблем, що виникають у практичній діяльності фахівця.
Завдання: формування у студентів наукового мислення, міцних знань основних фундаментальних законів фізики; надання уявлень про різні фізичні моделі навколишнього світу, меж застосування різних фізичних теорій, використання законів фізики для пояснення природних процесів; озброєння студентів послідовною системою фізичних знань, яка необхідна їм для природничо-наукової освіти, успішного засвоєння спеціальних курсів і може бути використана в їх практичній діяльності; формування уявлення студентів про фізику як науку, що виникла і розвивається виходячи з практичних потреб людства, розкриття ролі фізичного знання в житті сучасної людини, суспільному виробництві, техніці та побуті, сприяння розвитку мотивації учіння фізики; розкриття сутності наукового пізнання засобами фізики, демонстрація взаємозв’язку теорії і практики, розвиток пізнавального інтересу студентів; розкриття наукових засад сучасного виробництва, техніки і технологій; формування такого ставлення до природокористування, яке б запобігало його шкідливому впливу на навколишнє природне середовище і організм людини.
Внаслідок вивчення дисципліни студент познайомиться з методами фізичного дослідження, фундаментальними законами фізики та їх застосовуванням на практиці, з основними фізичними поняттями.
Загальні компетентності:
ЗК-1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК-2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК-3. Здатність планувати та управляти часом.
ЗК-6. Здатність працювати в команді.
ЗК-9. Навики здійснення безпечної діяльності.
Спеціальні (фахові) компетентності:
ПК-3. Здатність використовувати базові методи, способи та засоби отримання, передавання, обробки та зберігання інформації.
Результат навчання у загальному вигляді, згідно зі Стандартом спеціальності: вміти пояснювати результати, отримані в результаті проведення вимірювань в термінах їх значущості та пов’язувати їх з відповідною теорією; застосовувати фундаментальних і прикладних наук для аналізу та розробки процесів, що відбуваються в телекомунікаційних та радіотехнічних системах.
Викладач Курбацький Валерій Петрович, к.ф-м.н., доцент, доцент кафедри фізики
Лозовенко Оксана Анатоліївна, к. пед. наук, доцент, доцент кафедри фізики