Ви є тут

Головна

Мета та завдання навчальної дисципліни

 

Мета: надання знань про мету і зміст діяльності торгових посередників.

 

Завдання: вивчення системи взаємовідносин посередницьких структур з виробниками і споживачами товарів і послуг; набуття вмінь і навичок творчого пошуку резервів і способів підвищення ефективності діяльності торгових посередників.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

 

знати:

- сутність та основні поняття комерційної діяльності посередницьких підприємств;

- сутність та технології оптової та роздрібної торгівлі;

- види договорів, які укладаються в посередницькій діяльності;

- критерії вибору постачальників;

- основи товарообігу в комерційній діяльності;

- законодавче підґрунтя комерційної діяльності.

 

вміти:

- самостійно проводити дослідження ринку;

- прогнозувати бізнес-процеси та визначати їх ефективність;

- формувати асортиментну та цінову політику;

- аналізувати та планувати доходи та витрати посередницького підприємства;

- оцінювати фінансовий стан посередницького підприємства.

 

 

Розробник: Павлішина Н.М., ст. викладач кафедри маркетингу, к.е.н.

 

Опис навчальної дисципліни

 


Найменування показників


Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень


Характеристика навчальної дисципліни


денна форма навчання


заочна форма навчання


Кількість кредитів  – 4


Галузь знань

0305 Економіка та підприємництво

(шифр і назва)


 

 

нормативна

 

 


Напрям підготовки

6.030507 Маркетинг


Модулів – 2


Спеціальність (професійне

спрямування):

7.03050701 Маркетинг


Рік підготовки:


Змістових модулів – 2


5-й


5-й


Індивідуальне науково-дослідне завдання «Дослідження кон’юнктури ринку промисловим підприємством»  

(назва)


Семестр


Загальна кількість годин – 120


9-й


9-й


Лекції


Тижневих годин для денної форми навчання:

аудиторних – 3

самостійної роботи студента – 6,2


Освітньо-кваліфікаційний рівень:

магістр

спеціаліст

 


26 год.


6 год.


Практичні


6 год.


1 год.


Семінарські


6 год.


1 год.


Лабораторні


 -


-


Самостійна робота


80 год.


112 год.


Індивідуальні завдання:   2 год.


Вид контролю: іспит

 

Примітка.

Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:

для денної форми навчання – 33,3% до 66,7%.

для заочної форми навчання – 6,7% до 93,3%.

 

 

Програма навчальної дисципліни

 

Змістовий модуль 1. Теоретичні та організаційні основи комерційної діяльності посередницьких підприємств.

 

Тема 1. Ринок та комерційна діяльність посередницьких підприємств.

- Ринок та ринкове середовище в системі комерційних відносин.

- Поняття комерційної діяльності: принципи, цілі, завдання, елементи.

- Зміст посередницької діяльності в сучасних умовах господарювання.

 

Тема 2. Кон’юнктурні дослідження товарних ринків посередницькими підприємствами.

- Інфраструктура ринку в сфері товарного обігу.

- Організація вивчення кон’юнктури товарних ринків.

- Методи вивчення кон’юнктури товарних ринків.

- Дослідження і аналіз товарної політики посередницького підприємства.

 

Тема 3. Формування попиту споживачів на продукцію та послуги.

- Попит, як економічна категорія.

- Методи вивчення споживчого попиту.

- Методи прогнозування споживчого попиту.

- Формування споживчого попиту.

Тема 4. Комерційні зв’язки та договірні відношення посередників, умови продажу та транспортування.

- Суть комерційних зв’язків і принципи їх формування.

- Групування комерційних зв’язків.

- Концепція комерційних послуг. Оцінка якості послуг.

- Особливості формування і реалізації системи комерційних зв’язків в Україні.

- Договірні відносини посередників.

- Види договорів.

 

Тема 5. Організація закупівель і реалізації продукції та надання додаткових послуг.

- Поняття і основні принципи здійснення закупівельної діяльності.

- Суть, роль та завдання комерційної роботи по реалізації послуг.

- Концепція комерційних послуг.

 

Тема 6. Матеріально – технічна база комерційної діяльності посередницьких підприємств.

- Сутність та складові матеріально-технічної бази комерційної діяльності посередницьких підприємств.

- Основні фонди торгово – посередницьких підприємств.

 

Змістовий модуль 2. Економічні аспекти комерційної діяльності посередницьких підприємств.

 

Тема 7. Методи оцінювання показників техніко-організаційного рівня посередницьких підприємств та ефективності обслуговування споживачів.

- Оцінка фінансового стану торгово – посередницьких підприємств.

- Оцінка ефективності обслуговування споживачів

 

Тема 8. Обігові кошти комерційної діяльності й організація розрахунків.

- Оборотні засоби торгово – посередницьких підприємств.

- Фонди обігу торгово – посередницьких підприємств.

 

Тема 9. Планування витрат комерційної діяльності.

- Суть і класифікація витрат комерційної діяльності.

- Склад витрат комерційної діяльності.

- Показники поточних витрат комерційного підприємства.

- Планування витрат обігу.

 

Тема 10. Ціноутворення в комерційній діяльності посередницьких підприємств.

- Система ціноутворення в торгово – посередницькій діяльності.

- Розрахунок базової ціни.

- Основні моделі розрахунку цін.

- Підходи до системи ціноутворення в торгово – посередницькій діяльності.

 

Тема 11. Напрями розвитку і вдосконалення комерційної діяльності посередницьких підприємств.

- Система моніторингу поточної діяльності посередницького підприємства.

- Шляхи вдосконалення комерційної діяльності посередницьких підприємств в Україні.

 

Тема 12 Ефективність комерційної діяльності посередницьких підприємств в умовах сучасної ринкової економіки.

- Система моніторингу поточної діяльності посередницького підприємства.

- Доходи й прибуток посередницького підприємства: поняття, фактори формування й
методи розрахунку.

- Комплексна система показників оцінки ефективності комерційної діяльності
торговельного підприємства.

- Аналіз ділової активності комерційної діяльності.

- Система державного регулювання торгово-посередницької діяльності.

 

Тема 13 Специфічні форми комерційної діяльності посередницьких підприємств.

- Біржова торгівля.

- Ярморочно-виставочна торгівля.

- Комерційна діяльність посередницьких підприємств у вільних економічних зонах.

- Лізинг як ефективна форма збуту готової продукції.

 

Розподіл балів, які отримують студенти

 

Рівень знань студентів оцінюється за 100-бальною шкалою.

Під час контролю враховуючи наступні види робіт:

-     активність роботи студента на практичному занятті оцінюється до 5 балів (всього 6 практичних та семінарських заняття по 5 бали = 30 бали);

-     захист домашнього завдання студента оцінюється до 30 балів;

-     аудиторна контрольна робота – до 40 балів.

 

Підсумковий контроль визначається як середня двох контролів за перший та другий змістовні модулі.

 

Розподіл балів, які отримують студенти при поточному оцінюванні знань (іспит)


Поточне тестування та самостійна робота


Сума


Змістовий модуль №1


Змістовий модуль № 2


Т 1


Т 2


Т 3


Т 4


Т 5


Т 6


Т 7


Т 8


Т 9


Т 10


Т 11


Т 12


Т 13


100


20


20


15


15


15


15


15


15


15


15


15


15


10

Т 1, Т 2, ..., Т 13 – теми змістових модулів.

 

 

Рекомендована література

 

Базова

1. Бунеева Р.И. Коммерческая деятельность: организация и управление: учебник / Р.И.Бунеева. – Ростов н/Д: Феникс, 2009. – 365 с.

2. Воронкова О.В. Коммерческая деятельность: учебное пособие / О.В. Воронкова. – Тамбов: Изд-во ГОУ ВПО ТГТУ, 2010. – 80 с.  

3. Панкратов Ф.Г., Солдатова Н.Ф. Коммерческая деятельность: учебник / Ф.Г.Панкратов., Н.Ф.Солдатова. – М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К°», 2012 – 500 с.

4. Половцева Ф.П. Коммерческая деятельность: учебник / Ф.П.Половцева. – М.: «Инфра-М», 2009. – 248 с.

 

Допоміжна

1. Горшкова Л.В. Планирование торговли: учебное пособие / Л.В.Горшкова. – Владивосток: Изд-во Дальневосточного университета, 2003. – 82 с.

2. Ермошенко М.М. Комерційна діяльність посередницьких організацій: Навч. посібник. / М.М. Ермошенко – К.; НАУ, 2003. – 345 с.

3. Попков В.П., Организация предпринимательской деятельности. Схемы и таблицы. / В.П. Попков, Е.В. Евстафьева. – СПб.: Питер, 2007. – 352 с.