Мета - надання майбутньому спеціалісту чіткого розуміння про моделі і методи та програмні засоби для вирішення інтелектуальних задач та для побудови інтелектуальних систем.
Завдання - надання студентам комплексу знань, необхідних для розуміння проблем, які виникають під час побудови та при використанні сучасних інтелектуальних програмних систем та ознайомити студентів з основними принципами побудови систем штучного інтелекту. У процесі вивчення дисципліни у студента повинні сформуватися знання, уміння та навички, необхідні для створення програмних засобів з елементами штучного інтелекту.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
-
типи моделей штучного інтелекту;
-
алгоритми та розв'язання задач штучного інтелекту;
-
відмінності між звичайними та інтелектуальними системами;
-
принципи побудови систем штучного інтелекту;
-
класифікацію задач та видів систем штучного інтелекту;
-
основні визначення та методи теорії розпізнавання образів;
-
принципи створення гібридних інтелектуальних систем на основі розпізнавання образів;
-
принципи та критерії аналізу алгоритмів штучного інтелекту;
-
застосування дисперсійного аналізу та теорії кореляції при вирішенні задач розпізнавання образів;
-
основи моделювання;
-
дерева пошуку, подання графів, обхід дерев в глибину та в ширину;
вміти:
-
володіти методами та технологіями організації та застосування даних у задачах штучного інтелекту;
-
застосовувати емпіричні методи та засоби інженерії програмних засобів для створення інтелектуальних систем;
-
моделювати різні аспекти інтелектуальної системи, для якої створюється програмний засіб;
-
розв'язувати математичні задачі шляхом створення відповідних застосувань;
-
здійснювати вибір програмних засобів для вирішення задач штучного інтелекту;
-
будувати моделі прийняття рішень на основі теорії розпізнавання образів, нейромереж та нечіткої логіки;
-
порівнювати методи та моделі штучного інтелекту;
-
створювати гібридні інтелектуальні системи;
-
вирішувати задачі автоматизації підтримки прийняття рішень, розпізнавання образів, діагностики, класифікації та аналізу даних;
-
аргументовано переконувати колег у правильності пропонованого рішення, вміти донести до інших свою позицію;
-
визначати та вимірювати атрибути якості моделей штучного інтелекту та програмних засобів, що їх реалізують;
-
володіти методами та технологіями об'єктно-орієнтованого програмування для вирішення задач штучного інтелекту.