Метою викладання дисципліни "Державне (конституційне) право зарубіжних країн" є засвоєння студентами основних теоретичних положень науки державного (конституційного) права зарубіжних країн, формування навичок аналізу конституційно-правових актів та узагальнення конституційно-правового досвіду зарубіжних країн.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
– визначення основних понять і термінів з курсу;
– основні положення змісту конституцій, конституційних та органічних законів, інших нормативних актів, що містять норми конституційного права в зарубіжних країнах;
– основні конституційно-правові інститути, їх правовий статус відповідно до положень чинних конституцій і інших джерел конституційного законодавства в зарубіжних країнах;
– основи конституційно-правового статусу особи та основних суб’єктів політичної системи в зарубіжних країнах;
– форми правління, територіально-політичного устрою і державного режиму в зарубіжних країнах;
– принципи виборчого права зарубіжних країн;
– зміст різних виборчих систем;
– загальні шляхи формування та основні завдання, функції та повноваження вищих органів державної влади: парламентів, глав держав, урядів зарубіжних країн;
– основи конституційного права провідних країн Америки, Європи та Азії).
вміти:
– класифікувати джерела конституційного права зарубіжних країн;
– проаналізувати шляхи та способи прийняття конституцій у зарубіжних країнах, оцінювати їх;
– класифікувати права і свободи людини і громадянина, використовувати знання конституційних прав, свобод гарантій громадян у професійній та громадській діяльності;
– аналізувати конституційне законодавство та конституційну практику зарубіжних країн і на підставі цього визначити:
а)конституційно-правовий статус того чи іншого конституційного органу;
б)форми правління, політико-територіального устрою та політичного і державного режиму тієї чи іншої зарубіжної країни;
в)використовувати методики різних виборчих систем для визначення результатів виборів, оцінити їх.
– порівнювати організаційну структуру та компетенцію вищих органів державної влади зарубіжних країн та України, прогнозувати розвиток деяких з цих вищих державних органів в нашій країні;
– оцінювати, базуючись на конституційному законодавстві, діяльність політичних партій.
Викладач дисципліни: Сергій Костянтинович Бостан
Найменування показників | Галузь знань, напрям підготовки, освітній ступень | Характеристика навчальної дисципліни | |
---|---|---|---|
денна форма навчання | заочна форма навчання | ||
Кількість кредитів – 6 | Галузь знань: 08 Право | нормативна | |
Напрям підготовки:081 "Правознавство" | |||
Модулів - 1 Змістових модулів – 2 |
Рік підготовки: | ||
2-й | 2-й | ||
Індивідуальне науково-дослідне завдання – не передбачено навчальним планом Індивідуальне навчально-дослідне завдання: реферативна робота на тему: "Конституційні основи (окремої зарубіжної країни)" |
Семестр |
||
Загальна кількість годин – 180 | 3-й | 3-й | |
Лекції | |||
Тижневих годин для денної форми навчання: аудиторних – 3 самостійної роботи студента – 3 |
Освітній ступінь: Бакалавр | 28 год. | 8 год. |
Практичні, семінарські | |||
28 год. | 6 год. | ||
Лабораторні | |||
год. | год. | ||
Самостійна робота | |||
60 год. | 86 год. | ||
Індивідуальні завдання | |||
60 год. | 80 год. | ||
Вид контролю | |||
іспит | іспит |
Розподіл балів, які отримують студенти (підсумковий контроль – іспит)
Поточна аудиторна та самостійна робота | Підсумковий тест |
Сума |
|||||||||||
Змістовий модуль №1 | Змістовий модуль №2 | Іспит | |||||||||||
100 | 100 | 100 |
100+100+100=100 3 |
||||||||||
Т1-Т11 | Т12-Т15 | Т1-15 | |||||||||||
100 | 100 |
100 |