Мета дисципліни: висвітлення теоретичних, методологічних підходів та інформаційної бази економічного аналізу господарської діяльності.
Здобуття студентами систематизованих знань і навичок володіння науковими основами методів аналізу господарської діяльності підприємства та його результатів.
Завдання дисципліни: студенти мають засвоїти зміст аналізу, його предмет і метод, з’ясувати джерела інформації та взаємозв’язки з іншими економічними дисциплінами, оволодіти спеціальними прийомами аналізу конкретних показників.
Предмет дисципліни: факторний аналіз в системі: «фактори - резерви - результат»
Місце дисципліни в навчальному процесі підготовки є основою виявлених результатів діяльності підприємства та прийняття управлінських рішень
Знання та вміння, що формуються під час вивчення дисципліни. Після вивчення дисципліни студент повинен:
Знати:
- методи економічного аналізу, зокрема: ланцюгових підставок, абсолютних відхилень, відносних відхилень, факторний аналіз, індексний метод та ін.;
- систему збору, обробки інформації та її аналіз;
- інформаційну базу на основі первинних документів та форм фінансової звітності.
Уміти:
- на основі всіх методів зробити аналіз господарської діяльності підприємства та подати рекомендації, щодо використання резервів та підвищення ефективності виробництва;
- провести аналіз фінансового стану та фінансових результатів підприємства, сформувати рекомендації з метою підвищення фінансової стійкості, ліквідності та рентабельності підприємства;
- систематизувати дані аналізу операційної діяльності, управлінського аналізу та фінансового аналізу з метою прийняття оптимальних управлінських рішень менеджментом підприємства.
Найменування показників
|
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень
|
Характеристика навчальної дисципліни
|
денна форма навчання
|
заочна форма навчання
|
Кількість кредитів – 3,5
|
Галузь знань
0305 Економіка і підприємництво
(шифр і назва)
|
|
Напрям підготовки
(шифр і назва)
|
Модулів – 2
|
Спеціальність (професійне спрямування):
|
Рік підготовки:
|
Змістових модулів – 2
|
3
|
3
|
Індивідуальне науково-дослідне завдання
(назва)
|
Семестр
5 5
|
Загальна кількість годин -
|
|
|
28 Лекції 6
|
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних –
самостійної роботи студента –
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень:
|
|
|
Практичні, семінарські
|
|
|
14 Лабораторні 4
|
|
|
Самостійна робота
|
|
|
Індивідуальні завдання: - год.
|
Вид контролю:
|
Курс. Роб. |
Контр роб, курс роб |
Розподіл балів, які отримують студенти
Кожен змістовний модуль оцінюється за 100-бальною шкалою.
Під час контролю враховуються такі види робіт:
- активність роботи студента на практичному занятті оцінюється до 3 балів (всього 7 практичних занять по 3 бали = 21 бала);
- захист домашнього завдання студента оцінюється до 20 балів;
- розв’язання ситуаційного завдання до 20 балів;
- аудиторна контрольна робота (розв’язання задач) – до 29 балів;
- захист доповідей реферату - до 10 балів.
Підсумковий контроль визначається як середня двох контролів за перший та другий змістовні модулі.
Розподіл балів, які отримують студенти при поточному оцінюванні знань (залік)
Поточне тестування та самостійна робота
|
Сума
|
Змістовий модуль №1
|
Змістовий модуль № 2
|
Т1
|
Т2
|
Т3
|
Т4
|
Т5
|
Т6
|
Т7
|
Т8
|
Т9
|
Т10
|
Т11
|
Т12
|
Т13
|
Т14
|
100
|
5
|
5
|
5
|
10
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
10
|
10
|
10
|
10
|
10
|
Т1, Т2 ... Т11 – теми змістових модулів.