Кафедра «Теоретична та прикладна механіка» — підвищення кваліфікації співробітників кафедри
П.І.П. |
Рік проходження |
Зміст програми |
Назва курсу, партнер, кредити ECTS |
Результати навчання |
2025 |
Здобув кваліфікацію магістрагалузі знань «Архітектура та будівництво» спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія» |
|
Диплом М25 № 023337 від 05 лютого 2025 р. | |
Скребцов Андрій Андрійович |
2025 |
Digital Labs & Lectures for Ukrainian, German & International Students
Course content: • Fundamentals of Project Management. • Project Planning • Project Management methods • Agile Methods in Project Management • Project calculation • IT Tools for Project Management • Change and Risk Management
|
Project Management and Agile Methods
of the DILLUGIS’24 project of the Eastern Bavarian Technical University Amberg-Weiden, taught in English, worth 5 ECTS in winter semester of 2024/25 educational year. |
Students have acquired the following professional, methodological and personal skills and competencies: Professional and Methodological Skills: • The students know the basic methods and tools of project management. • They are able to select the appropriate ones for a given context. • They can apply these methods and tools flexibly to projects. • They are able to manage their own projects responsibly. • They are prepared to deal with the dynamics of a real project. Personal Skills (Social Competence and Self-competence): • The students approach their own projects in an open and structured way. • They are able to work and communicate cooperatively as a team to manage a project together. • They have the ability to independently expand and deepen the acquired knowledge and competences. |
Скребцов Андрій Андрійович |
2025 |
Digital Labs & Lectures for Ukrainian, German & International Students
Course content: • an introduction to object-oriented modelling and UML • an overview of the language Python and the development environment • writing classes and methods, test the code using unit testing • basic data structures like lists, dictionaries and the corresponding looping technics • concepts of inheritance and overloading methods • persistent data storage using basic file IO • realizing a complex, modular application |
Object-Oriented Coding of the DILLUGIS’24 project of the Eastern Bavarian Technical University Amberg-Weiden, taught in English, worth 5 ECTS in winter semester of 2024/25 educational year. |
Students have acquired the following professional, methodological and personal skills and competencies: Professional Skills: • identify core aspects of object-oriented programming and features of an object-oriented language • use a development environment for writing and running the code • develop and implement programs that apply core object-oriented programming concepts like classes, polymorphism, and method overloading • use built in data-structures (collections) and functions • read, process and analyse data from text (CSV) files • using the API of built in Python modules Methodological Skills: • able to analyse and design an application using OO methods • use step-by-step refinement to break down a problem into sub-problems (modularisation) • understanding the basic technics of data-science Personal Skills (Social Competence and Self-competence): • able to present solutions that have been created, to discuss their quality and alternatives and to reflect on their problem-solving strategy in a technical and methodical manner |
Мазіна Ольга Василівна |
2025 |
“Сучасні тенденції в розвитку викладання механічних дисциплін” |
Національний університет “Запорізька політехніка”, кафедра “Композиційні матеріали, хімія та технологія” 6 ECTS |
Сертифікат № 6015 від “30” квітня 2025 р. Результати навчання:• вдосконалено знання в області сучасних методів;• оновлено та розширено знання, сформовано нові професійні компетентності;• засвоєно інноваційні технології форм, методи та новітні застосування в навчальному процесі;• підвищено рівень теоретичної та практичної підготовки. |
Фурсіна Анна Дмитрівна |
2025 |
“Психологія та педагогіка у вищій освіті”
|
Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля 6 ECTS |
Свідотство № ПК02070714/002129-25 Результати навчання:• Організація психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу та психологічні передумови підвищення якості вищої освіти; •Психологія формування набору професійних компетентностей у викладача закладу вищої освіти, Soft-skills та hard-skills; •Готовність викладача до попередження та розв’язання конфліктів та її компоненти. Зовнішні та внутрішні чинники готовності; •Інноваційні технології професійної діяльності викладача; •Психологічні основи академічної мобільності. Професійно-мобільні якості особистості; •Напрями модернізації психолого-педагогічної системи підготовки фахівців в сучасному закладі вищої освіти. |