Міжнародне стажування НПП кафедри “Іноземна філологія та переклад”

Відрядження к. філол. н., доц. К. Лут у м. Вюрцбург

Кандидатка філологічних наук, доцентка, доцентка кафедри “Іноземна філологія та переклад” Катерина ЛУТ була у відрядженні у м. Вюрцбург (Німеччина), має гарні спогади про нові знайомства, зустрічі зі старими друзями і корисний досвід. Під час поїздки Катерина ЛУТ мала змогу поділитися результатами власного дослідження і провести семінар для студентів, викладачів університетів з різних країн та зацікавлених вчителів середніх шкіл м. Вюрцбург. Всі учасники конференції були запрошені на екскурсії до місцевих шкіл, де мали змогу ознайомитись з особливостями викладання у німецьких школах та подивитись як відбувається адаптація українських учнів в спеціальних інтеграційних класах. Приємні враження залишились і від бібліотеки Вюрцбурзького університету, де можна знайти багато корисного матеріалу на будь-яку тему. Також Катерина ЛУТ обговорила з колегами можливості подальшої співпраці і визначила теми для проведення спільних досліджень.



Міжнародна конференція Future Skills – Dealing with Challenges from Racism to AI at School, організованої Professional School of Education у Вюрцбурзькому університеті Юліуса Максиміліана (Німеччина)

Кандидатка філологічних наук, доцентка, доцентка кафедри “Іноземна філологія та переклад” Катерина ЛУТ відвідала міжнародну конференцію Future Skills – Dealing with Challenges from Racism to AI at School, організованої Professional School of Education у Вюрцбурзькому університеті Юліуса Максиміліана (Німеччина).

У заході взяли участь викладачі з університетів Німеччини, Чехії, Іспанії, США, України, Намібії та інших країн, а також близько 200 вчителів із німецьких шкіл. Катерина ЛУТ представила Запорізьку політехніку на цій конференції і виступила з доповіддю на тему “Teaching Translation through Exploring the World of STEM”. Такі зустрічі відкривають нові горизонти для професійного розвитку, надихають на впровадження інноваційних підходів у навчанні та сприяють налагодженню міжнародної співпраці.



?? Лінгвістичне стажування у Франції: новий досвід і нові знайомства

У липні-серпні 2025 р. Катерина ЛУТ, доцент кафедри ” Іноземна філологія та переклад”, проходила лінгвістичне стажування у Франції (м.Віші), метою якого є підвищення мовної компетентності та ознайомлення з сучасними методиками викладання французької мови.

? Програма стажування включала інтенсивні мовні курси, майстер-класи, методичні семінари, культурні заходи та активне занурення у франкомовне середовище.



Зустріч з британським радником Девідом Віллсом

27 вересня 2025 року у межах роботи студентського наукового гуртка “Варіантологія та національні варіанти вивчення англійської мови” відбулася зустріч з британським радником Девідом Віллсом, який розповів студентам гуманітарного факультету НУ “Запорізька політехніка” про реалії життя та особливості англійської мови у Великобританії.

?У межах доповіді “Що дивує мене у Британії?” (“What Surprises Me About Britain?”) радник поділився інформацією про інтереси та хоббі британців, вплив на їх життя та діяльність представників інших культур.

⏳Значну увагу у доповіді було приділено питанню акцентів і діалектів країни та її носіїв, що викликало неабияке зацікавлення у студентів-перекладачів факультету.

??На зустрічі зі студентами пан Віллс розповів також про його улюблені міста країни, їх історичну та соціокультурну спадщину.

??Дякуємо панe Віллсe за цікаву зустріч, що подарувала студентам нові знання та мотивацію для подальшого вивчення англійської мови!



Гостьова лекція директора напряму глобальних досліджень і спеціальних проєктів, професора університету Джеймса Медісона, (Гаррісонсбург, Вірджинія, США) Едварда Дж. Брантмаєра «Культурна компетентність: усвідомлення себе, іншого та систем» («Cultural Competence: Self, Other, Systems Awareness»)

18 вересня 2025 року за підтримки кафедри «Іноземна філологія та переклад» та Гуманітарного факультету НУ «Запорізька політехніка» відбулася гостьова лекція професора Університету Джеймса Медісона (Гаррісонсбург, Вірджинія, США) Едварда Дж. Брантмаєра на тему «Cultural Competence: Self, Other, Systems Awareness».

? Лекцію було присвячено одній із ключових тем сучасності — розвитку культурної компетентності як феномена, що дозволяє глибше розуміти себе, взаємодіяти з іншими в умовах різноманіття та усвідомлювати вплив суспільних і історичних систем.

?‍?У своїй лекції професор Едвард Дж. Брантмаєр яскраво продемонстрував унікальність підходу “Self-Other-Systems (S.O.S.)”, який допомагає:
? глибше зрозуміти ідентичність, цінності та упередження;
? навчитися поважати «Іншого» й будувати справжній діалог у багатокультурному світі;
? побачити, як соціальні та інституційні системи впливають на наше життя і щоденні взаємодії.

? Лекція була надзвичайно змістовною, натхненною та практично спрямованою. Вона надихнула її учасників новими ідеями щодо розвитку емпатії, критичного мислення та трансформаційного лідерства.

? Щиро дякуємо професору Едварду Дж. Брантмаєру за цінний досвід, мудрі ідеї та глибоку дискусію! ??



Лекція професорки Університету Олд Домініон (Норфолк, Вірджинія, США) Анни Перротті «Cognitive-Communication as a Protective Factor»

11 вересня 2025 року за підтримки кафедри “Іноземна філологія та переклад” та Гуманітарного факультету НУ “Запорізька політехніка” відбулася лекція професорки Університету Олд Домініон (Норфолк, Вірджинія, США) Анни Перротті «Cognitive-Communication as a Protective Factor».

☀️Лекцію булo присвячено надзвичайно актуальній і важливій темі — ролі когнітивної комунікації як захисного чинника для молоді, що зазнає стресу чи перебуває у групі ризику.

?‍?В ході лекції професорка Анна Перротті поділилася результатами своїх міждисциплінарних досліджень, зокрема тим, як когнітивні та мовні ресурси можуть допомагати молодим людям розвивати стійкість, долати наслідки травматичного досвіду та формувати вдалі стратегії взаємодії з оточенням. Особливий інтерес викликали приклади травмоорієнтованих інтервенцій і тренінгів, які розробляє та впроваджує дослідниця.

? Лекція була надзвичайно інформативною, глибокою та водночас практично зорієнтованою. Вона дала можливість учасникам по-новому поглянути на зв’язок когніції, мови та психологічної стійкості, а також надихнула на подальші наукові пошуки та застосування нових підходів у сфері освіти й підтримки молоді.

?Щиро дякуємо професорці Анні Перротті за чудову лекцію та змістовну дискусію!