Індивідуальна освітня траєкторія студентів кафедри «Автомобілі, теплові двигуни та гібридні енергетичні установки»
На кафедрі «Автомобілі, теплові двигуни та гібридні енергетичні установки» Національного університету «Запорізька політехніка» студенти мають унікальну можливість формувати власну індивідуальну освітню траєкторію (ІОТ). Це дозволяє не просто отримати стандартну освіту, а гнучко адаптувати навчальний процес до своїх інтересів, професійних цілей та потреб ринку праці. Завдяки ІОТ, кожен студент може стати справжнім архітектором власного освітнього шляху.
Що таке індивідуальна освітня траєкторія?
ІОТ – це персоналізований навчальний план, який студент розробляє спільно з викладачами та кураторами. Він враховує не тільки обов’язкові дисципліни, а й вибіркові курси, практичні заняття, науково-дослідну роботу, стажування та інші активності, які відповідають індивідуальним прагненням студента. Це дозволяє зосередитися на тих аспектах транспортної галузі та машинобудування, які є найбільш актуальними або цікавими для майбутнього фахівця.
Можливості формування ІОТ на кафедрі «Автомобілі, теплові двигуни та гібридні енергетичні установки»
Кафедра «Транспортні технології» надає широкий спектр можливостей для реалізації ІОТ:
- вибіркові дисципліни – студентам пропонується значний перелік вибіркових курсів, що охоплюють різні напрямки транспорту та машинобудування;
- практична підготовка та стажування – кафедра активно співпрацює з провідними підприємствами та компаніями регіону; студенти мають можливість проходити виробничу та переддипломну практику, брати участь у реальних проєктах, що дозволяє застосувати теоретичні знання на практиці та отримати цінний досвід; залежно від індивідуальної траєкторії, студент може обирати місце та специфіку стажування;
- науково-дослідна робота – під керівництвом досвідчених викладачів студенти можуть займатися науковими дослідженнями за цікавими для них темами – це включає участь у наукових конференціях, публікацію статей, розробку інноваційних рішень в рамках наукових кружків, тощо;
- опанування додаткових компетенцій – в рамках ІОТ студенти можуть відвідувати додаткові курси, тренінги, майстер-класи, спрямовані на розвиток “м’яких” навичок (soft skills) – лідерство, комунікація, критичне мислення, проєктний менеджмент, що є вкрай важливим для успішної кар’єри.
Перелік доступних для вибору освітніх компонентів з каталогу кафедри «Автомобілі, теплові двигуни та гібридні енергетичні установки»
Перелік вибіркових освітніх компонентів для здобувачів першого рівня вищої освіти (бакалаври)
| Найменування навчальної дисципліни | Всього годин / кредитів ECTS |
| Факультетський каталог | |
| Автомобілі з гібридними силовими установками | 90 / 3 |
| Автомобілі: основи конструкції | 180 / 6 |
| Автомобільні кузови | 90 / 3 |
| Агрегати наддуву | 90 / 3 |
| Аерогідрогазодинаміка та теорія польоту літальних апаратів | 90 / 3 |
| Альтернативні конструкції двигунів | 90 / 3 |
| Альтернативні палива | 90 / 3 |
| Вимірювальні прилади та методи вимірювання | 90 / 3 |
| Гідрогазодинаміка | 90 / 3 |
| Електронне обладнання систем автомобілів | 180 / 6 |
| Конструктивні особливості автомобілів високої прохідності | 90 / 3 |
| Конструювання та розрахунок автомобілів | 90 / 3 |
| Маркетингові дослідження в машинобудуванні | 90 / 3 |
| Машини з двигунами внутрішнього згорання | 90 / 3 |
| Основи теорії і динаміки автомобільних двигунів | 90 / 3 |
| Основи тепломасообміну | 90 / 3 |
| Основи теплопостачання | 90 / 3 |
| Ремонт кузовів легкових автомобілів | 90 / 3 |
| Робочі процеси автомобілів | 90 / 3 |
| Системи безпеки сучасних автомобілів | 90 / 3 |
| Спеціалізовані автотранспортні засоби | 90 / 3 |
| Теплотехнічні процеси та установки | 90 / 3 |
| Технічна термодинаміка | 90 / 3 |
| Трактори: основи конструкції | 180 / 6 |
| Тягово-динамічні властивості автомобілів | 180 / 6 |
| Кафедральний каталог | |
| Газова динаміка і агрегати наддуву | 180 / 6 |
| Джерела енергії | 180 / 6 |
| Тягово-динамічні властивості автомобілів | 180 / 6 |
| Ремонт кузовів легкових автомобілів | 180 / 6 |
| Електронне обладнання систем автомобілів | 180 / 6 |
| Надійність та довговічність двигунів внутрішнього згорання | 180 / 6 |
Перелік вибіркових освітніх компонентів для здобувачів другого рівня вищої освіти (магістри)
| Найменування навчальної дисципліни (кафедральний каталог) | Всього годин / кредитів ECTS | Лекції | Практичні роботи | Лабораторні (комп’ютерний практикум) | Форма контролю |
| Створення та організація роботи станцій технічного обслуговування автомобілів | 180 / 6 | 60 | залік | ||
| Сервісне обслуговування автомобільного транспорту (Автосервіс) | 180 / 6 | 60 | залік | ||
| Дослідження та випробування технічних систем | 180 / 6 | 36 | 24 | залік | |
| Маркетингові дослідження в машинобудуванні | 180 / 6 | 36 | 24 | залік | |
| Агрегати наддуву | 180 / 6 | 36 | 24 | залік | |
| Надійність технічних систем | 180 / 6 | 24 | 36 | залік | |
| Паливна апаратура дизелів | 180 / 6 | 48 | 12 | залік | |
| Системи паливоподачі бензинових, бензогазових та газових двигунів | 180 / 6 | 48 | 12 | залік | |
| Електронні системи двигунів внутрішнього згорання | 180 / 6 | 48 | 12 | залік | |
| Системи паливоподачі і управління двигунів внутрішнього згорання | 180 / 6 | 48 | 12 | залік | |
| Управління конкурентоспроможністю підприємств | 180 / 6 | 36 | 24 | залік | |
| Основи ергономіки | 180 / 6 | 36 | 24 | залік |
Сам вибір освітніх компонентів можна зробити на освітньому порталі в каталозі вибіркових дисциплін.
Кафедра «Автомобілі, теплові двигуни та гібридні енергетичні установки» Національного університету «Запорізька політехніка» прагне створити всі умови для того, щоб кожен студент міг реалізувати свій потенціал та стати висококваліфікованим фахівцем, який буде успішним у сучасній транспортній галузі. Вибір індивідуальної освітньої траєкторії – це крок до усвідомленого та успішного майбутнього.