Індивідуальна освітня траєкторія студентів спеціальності “Журналістика”
У НУ «Запорізька політехніка» створено умови для особистісного та професійного розвитку кожного студента. Основні інструменти формування індивідуальної освітньої траєкторії:
- Індивідуальні журналістські проєкти та наукові дослідження
При кафедрі журналістики постійно працює студентська редакція, яка випускає газету StudPOL та подкаст «Ніде правди діти». Крім того, кожен має змогу спробувати себе в ролі фотожурналіста, радіоведучого/ подкастера, телеведучого, журналіста-блогера, газетяра; усі студенти в межах навчальних дисциплін створюють індивідуальні або групові проєкти з екологічної, культурної, спортивної, соціально-політичної (та ін.) проблематики в медіа.

Студенти залучаються до науково-дослідної діяльності кафедри, виступають на науково-практичних конференціях різного рівня, публікують тези та статті.
- Підтримка академічної мобільності
Студенти мають змогу навчатися за програмами обміну в українських та іноземних університетах-партнерах, що дозволяє здобути унікальний досвід і поглибити знання у вибраній галузі.
Так, наприклад, Марія Башкатова (СН-312) брала участь у проекті DILLUGIS 24 (Цифрові лабораторії та лекції для українських, німецьких та іноземних студентів) Східно-Баварського технічного університету Амберг-Вайден та успішно пройшла курс «Управління проектами та гнучкі методи» (5 ECTS у зимовому семестрі 2024/25 н.р. та отримала 74 із 100 балів, оцінка D), а також пройшла тренінг-практикум «Від ідей до статей» у межах міжнародного проєкту «Інноваційні підходи до наукової та журналістської практики» (Асоціація з міжнародних питань,Чеська республіка, 10 годин, 28 січня — 11 лютого 2025 року), брала участь у проекті DILLUGIS 24 (Цифрові лабораторії та лекції для українських, німецьких та іноземних студентів) Східно-Баварського технічного університету Амберг-Вайден та успішно пройшла курс «Маркетинг і продажі» англійською мовою (5 ECTS у зимовому семестрі 2024/2025 навчального року та отримала 94 із 100 балів, оцінка А).
Носок Олександр (СН-314м) брав участь у дводенному тренінгу «Розвінчуємо дезінформацію про ЄС та підтримку України: Майстерня медіаграмотності», який відбувся 26–27 лютого 2025 р. у м. Вінниця у межах проєкту «Підвищення обізнаності та стійкості до дезінформації», який впроваджується Представництвом Європейського Союзу в Україні (European Union in Ukraine), у лютому-березні 2025 року навчався в школі розслідувань на екологічну тематику Green Watch, організованій Internews Ukraine спільно з Journalismfund Europe.
- Індивідуальний графік навчання
Для студентів, які поєднують навчання з роботою, спортом або підприємницькою діяльністю, можливе створення індивідуального графіка з урахуванням особистих потреб та темпу засвоєння матеріалу.
- Вибіркові дисципліни
Студенти можуть обирати навчальні курси відповідно до власних інтересів, планів розвитку або майбутньої професії.
Відповідно до «Положення про порядок вибору навчальних дисциплін здобувачами вищої освіти НУ “Запорізька політехніка”» можливість вибору студентом вибіркових навчальних дисциплін забезпечує крім створення ним індивідуальної освітньої траєкторії, – поглиблення освоєних навчальних дисциплін, що входять до обов’язкової частини ОП, а також набуття додаткових загальних та спеціальних (фахових) компетентностей. Загальний обсяг вибіркової складової має становити не менше 25% від загального обсягу кредитів ЄKTC, в освітньо-професійній програмі «Журналістика» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти він складає 25%, в освітньо-професійній програмі «Журналістика» другого (магістерського) рівня вищої освіти він складає 26,6%.
Відповідно до положення, навчальний план є основним нормативним документом, що визначає організацію освітнього процесу за конкретною ОПП. На його основі формуються та затверджуються деканом факультету індивідуальні навчальні плани на кожний навчальний рік за результатами особистого вибору здобувачем вищої освіти дисциплін в обсязі, не меншому за встановлений освітньою програмою, з урахуванням визначених нею вимог щодо вивчення її обов’язкових компонентів. Визначення вибіркових дисциплін індивідуального навчального плану відповідає принципам альтернативності, змагальності та академічної відповідальності. За запитом здобувачів ВО куратори академічних груп можуть надавати консультації в період вибору компонентів ОП.
Вибір навчальних дисциплін здобувачами формується за переліками: університетського, факультетського (галузевого) і кафедрального; відповідно, загальноуніверситетський, факультетський і кафедральний каталоги. З урахуванням обраних кожним здобувачем навчальних дисциплін деканати формують індивідуальні навчальні плани на наступний навчальний рік. Індивідуальний план студента є робочим документом, що містить інформацію про перелік і послідовність вивчення навчальних дисциплін, виконання курсових проєктів (робіт), усіх видів практик, дипломного проєктування (атестації) з вказуванням для кожного з них обсягу в кредитах та виду підсумкового контрольного заходу. Студент ознайомлюється i погоджується з ним. Перелік вибіркових дисциплін оновлюється з урахуванням кон’юнктури ринку праці, пропозицій роботодавців та у відповідності до запитів здобувачів вищої освіти.
При виборі дисциплін студенти можуть використовувати силабуси та інші матеріали, розміщені на інтернет-ресурсах університету (https://catalog.zp.edu.ua/catalog.php), а з 2023 року на основі АСУ університету через Освітній Портал https://portal.zp.edu.ua/subscription/catalog