Мета: формування у студентів відповідного методологічного і методичного апарату знань з системи грошових та кредитних відносин, що виникають в процесі формування і розподілу внутрішнього сукупного валового продукту та національного доходу. На використанні грошей та кредиту ґрунтується більшість економічних інструментів господарювання: ціноутворення, оплата праці, фінанси, податки, розрахунково-платіжні відносини, інвестиційна діяльність, страхування тощо.
Завдання: сформувати у студентів стійкі знання основних закономірностей в сфері грошових та кредитних відносин між різними суб’єктами ринкової інфраструктури, розуміння ролі грошово-кредитних відносин в розвитку економіки, визначення сукупності заходів, що забезпечують використання грошей та кредиту як дійових важелів в економічній політиці держави.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
- економічну суть грошей, їх роль у розширеному відтворенні;
- теоретичні концепції грошей;
- механізм функціонування грошового ринку;
- суть і закономірності розвитку грошових систем та грошово-кредитних відносин;
- методи державного регулювання інфляції, валютного ринку, діяльності кредитних установ;
- роль кредиту в розширеному відтворенні, характеристику форм та видів кредиту;
- структуру та особливості функціонування кредитної системи України та фінансових посередників.
- користуватися законами грошового обігу;
- аналізувати стан грошово-кредитного ринку;
- розраховувати швидкість обігу грошей, грошову базу, грошові агрегати, показники інфляції, валютні курси;
- керуватись основними правилами кредитування при здійсненні кредитних операцій;
- розраховувати відсотки за кредитом.
Інформаційний обсяг навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1.
Економічна сутність і функції грошей.
Кількісна теорія грошей і сучасний монетаризм.
Грошовий оборот.
Грошовий ринок.
Грошові системи.
Інфляція та грошові реформи.
Змістовий модуль 2.
Валютний ринок та валютні системи.
Кредит у ринковій економіці.
Фінансові посередники грошового ринку.
Центральні банки.
Комерційні банки.
Міжнародні валютно-кредитні установи та форми їх співробітництва з Україною.
Викладач дисципліни: Біленко О.В., доцент кафедри управління персоналом та економіки праці, к.е.н., доц.
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
Кількість кредитів – 4 |
0305 Економіка і підприємництво |
Нормативна
|
Напрям підготовки
6.030505 Управління персоналом та економіка праці
|
Модулів – 1 |
Спеціальність (професійне
спрямування):
6.03050501 Управління персоналом та економіка праці
|
Рік підготовки: |
Змістових модулів – 2 |
2-й |
2-й |
Індивідуальне науково-дослідне завдання _______
|
Семестр |
Загальна кількість годин - 120 |
4-й |
4-й |
Лекції |
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 4
самостійної роботи студента – 6
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр |
24 год. |
4 год. |
Практичні, семінарські |
24 год. |
4 год. |
Лабораторні |
год. |
год. |
Самостійна робота |
48 год. |
88 год. |
Індивідуальні завдання: 24 год. . |
Вид контролю: іспит |
Розподіл балів, які отримують студенти
Кожен змістовний модуль оцінюється за 100-бальною шкалою.
Під час контролю по кожному змістовному модулю враховуються наступні види робіт:
- активність роботи студента на семінарському занятті оцінюється до 8 балів (6 практичних заняття по 8 балів = 48 балів);
- відвідування лекцій та наявність конспекту (всього 6 лекцій по 2 бали = 12 балів);
- захист індивідуального завдання студента оцінюється до 16 балів;
- тестування – до 24 балів.
Підсумковий контроль визначається як середня двох контролів за перший та другий змістовні модулі.