У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
- теоретичні основи управління трудовим потенціалом у масштабах держави;
- вимоги до формування та використання трудового потенціалу, його професійної підготовки й перепідготовки;
- нормативно-правову базу та ресурсне забезпечення використання трудового потенціалу;
- положення теорії людського капіталу та концепції людського розвитку;
- сутність мотивації економічної активності населення, фактори та методи мотивації економічної активності;
- загальні поняття рівня життя і формування доходів населення;
- принципи побудови та напрями державної соціальної політики;
- елементи та методи управління трудовим потенціалом.
- аналізувати сучасну демографічну ситуацію та її вплив на стан трудового потенціалу країни;
- оцінювати використання трудового потенціалу суспільства;
- розробляти логічно-структурну схему системи управління трудовим потенціалом суспільства;
- розв’язувати конкретні завдання економічного та адміністративного спрямування щодо управління трудовим потенціалом суспільства;
- прогнозувати професійно-кваліфікаційний попит на робочу силу;
- аналізувати витрати, очікувані майбутні вигоди від інвестицій в освіту та визначати ефективність одержання вищої освіти;
- розраховувати індекс людського розвитку;
- розробляти схему проведення соціальної політики на конкретному підприємстві;
- оцінювати ефективність використання трудового і кадрового потенціалу.
Інформаційний обсяг навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1.
Населення як природна основа формування трудового потенціалу.
Трудовий потенціал суспільства.
Система управління трудовим потенціалом суспільства.
Змістовий модуль 2.
Формування загальноосвітнього та кваліфікаційного рівня трудового потенціалу.
Людський капітал як реалізована частина трудового потенціалу.
Людський розвиток.
Змістовий модуль 3.
Мотивація економічної активності населення.
Доходи населення і рівень життя в системі управління трудовим потенціалом суспільства.
Соціальна політика в системі управління трудовим потенціалом суспільства.
Змістовий модуль 4.
Міжнародне співробітництво в управління трудовим потенціалом суспільства.
Зарубіжний досвід управління трудовим потенціалом.
Ефективність використання трудового потенціалу.
Викладач дисципліни: Біленко О.В., доцент кафедри управління персоналом та економіки праці, к.е.н., доц.
Розподіл балів, які отримують студенти
Кожен змістовний модуль оцінюється за 100-бальною шкалою.
Під час контролю по кожному змістовному модулю враховуються наступні види робіт:
- активність роботи студента на семінарському занятті оцінюється до 10 балів (3 практичних заняття по 10 балів = 30 балів);
- відвідування лекцій та наявність конспекту - до 5 (всього 3 лекцій по 5 бали = 15 балів);
- захист індивідуального домашнього завдання студента оцінюється до 30 балів;
- тестування – до 25 балів.
Підсумковий контроль визначається як середня двох контролів за перший та другий змістовні модулі.