Мета: формування у студентів системи теоретичних і практичних знань з питань регулювання соціально-трудових відносин, оплати праці, стимулювання оптимального використання ресурсів і підвищення продуктивності, ефективності праці, планування праці.
Завдання: висвітлення теоретичних аспектів сучасних проблем економіки праці; формування у студентів практичних навичок і вмінь до управління працею; розвиток здібностей до науково-дослідної роботи, самостійності і відповідальності у роботі; формування професійних здібностей у майбутніх фахівців щодо вирішення проблем економіки праці.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
-
методи ефективного використання трудових ресурсів, різноманітних видів зайнятості населення, а також розробки та реалізації заходів щодо зниження рівня безробіття в умовах ринкової економіки;
-
сутність та механізм управління трудовим потенціалом, менеджменту людських ресурсів, управління зайнятістю населення;
-
методи управління трудовими ресурсами в умовах сучасного виробництва, соціального планування та управління;
-
форми і методи організації професійної орієнтації різних груп населення, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації незайнятого населення, розподілу та перерозподілу трудових ресурсів, їх ефективного використання.
-
аналізувати зміни в зайнятості, формування й розвиток системи нових соціально-трудових відносин, становлення та функціонування ринку праці,
-
використовувати сучасні підходи до управління людськими ресурсами,
-
аналізувати зміст і елементи організації і нормування праці,
-
використовувати методи оцінки праці, її ефективності й оплати,
-
обґрунтувати місце та роль Міжнародної організації праці в регулюванні соціально-трудових відносин.
-
управляти працею на макро- і мікрорівні.
Інформаційний обсяг навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1.
Об’єкт, предмет і завдання дисципліни
Трудові ресурси і трудовий потенціал суспільства
Соціально-трудові відносини як система
Соціальне партнерство
Ринок праці та його регулювання
Соціально-трудові відносини зайнятості
Змістовий модуль 2.
Організація і нормування праці
Продуктивність і ефективність праці
Політика доходів і оплата праці
Планування праці
Змістовий модуль 3.
Аналіз, звітність і аудит у сфері праці
Моніторинг соціально-трудової сфери як інструмент регулювання й удосконалення соціально-трудових відносин
Міжнародна організація праці та її вплив на розвиток соціально-трудових відносин
Викладач: Василичев Д.В., доцент кафедри управління персоналом та економіки праці, к.е.н., доц.
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
Кількість кредитів – 10 |
0305 Економіка і підприємництво |
Вибіркова
|
Напрям підготовки
6.030505 Управління персоналом та економіка праці
|
Модулів – 3 |
Спеціальність (професійне
спрямування):
6.03050501 Управління персоналом та економіка праці
|
Рік підготовки: |
Змістових модулів –13 |
3-4-й |
3-4-й |
Індивідуальне науково-дослідне завдання _______
|
Семестр |
Загальна кількість годин - 300 |
5,6,7-й |
5,6,7-й |
Лекції |
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 2
самостійної роботи студента – 4
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр |
48 год. |
10 год. |
Практичні, семінарські |
48 год. |
64 год. |
Лабораторні |
год. |
год. |
Самостійна робота |
204 год. |
284год. |
Індивідуальні завдання: -год. |
Вид контролю: залік, екзамен |
Розподіл балів, які отримують студенти
Кожен напівсеместр оцінюється за 100-бальною шкалою.
Під час контролю враховують наступні види робіт:
- підготовка до заняття:
а) 5 семестр:1 бал за кожне заняття (всього 24 заняття по 1 балу = 24 бали);
б) 6 семестр: 2 бали за кожне заняття (всього 12 занять по 2 бали = 24 бали);
в) 7 семестр: 2 бали за кожне заняття (всього 12 занять по 2 бали = 24 бали);
- активність роботи студента на практичному занятті:
а) 5 семестр: оцінюється до 11 балів (всього 12 практичних занять по 11 балів = 131 бал);
б) 6 семестр: оцінюється до 22 балів (всього 6 практичних занять по 22 бали = 132 бали);
в) 7 семестр: оцінюється до 22 балів (всього 6 практичних занять по 22 бали = 132 бали);
- самостійна робота:
а) захист індивідуальної розрахункової роботи (5 семестр) до 50 балів;
б) аудиторна контрольна робота (6,7 семестр) до 50 балів.
Підсумковий контроль визначається як середня двох контролів за напівсеместр.
Курсова робота оцінюється за 100-ю шкалою:
- виконання курсової роботи, де повністю розкрито тему, зміст та обґрунтовано результати, без захисту оцінюється від 75-80 балів;
- виконання курсової роботи, де повністю розкрито тему, зміст, однак не достатньо обґрунтовано результати, без захисту оцінюється від 60-75 балів;
- виконання курсової роботи, де не достатньо повністю розкрито тему, зміст та результати, без захисту оцінюється від 50-60 балів;
- захист курсової роботи оцінюється від 20-25 балів.